Beeldrecht Weerloze Waarden
Natuur in commercials? betalen!
Mei 2008 - Organisaties die de natuur, dieren of de ruimte opvoeren in hun (web)reclamecampagnes dienen hiervoor navenant te betalen. Waarom?
  • Alles wordt doorgerekend, dat hebben bedrijven ons geleerd. Weerloze waarden dus ook.
  • Voor Gerard Joling, het koningshuis, imposante gebouwen en overige ‘merken’ dienen reclamemakers ook te betalen. Nu doen we ook nog eens wat goeds met de inkomsten.
  • Wie geld verdient met natuur, dieren en/of het universum, doet er wat voor terug.

Meer over dit NewDay.nl-project? Zie alhier, maar concept beleeft anno 2011/12 een herziening.

Conceptontwikkeling
Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst. Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept. Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept, hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat nog steeds doet.

De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van verschillende producenten. Alleen het verhaal, het  marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één muisklik naar de concurrent.