Scoop Sloops 
(2 updates, concept exit)

2009 - Een van de grootste milieuvervuilende uitdagingen is afvalplastic in oceanen. Stromingen en wind zorgen ervoor dat drijfplastic zich verzamelt in oppervlakten zo groot als landen, zelfs continenten. Je kunt hier niets mee door de verschillende soorten plastic. Iedere verbinding heeft een eigen smeltpunt. ReConcept startte een haalbaarheidstudie om: drijfplastic op te scheppen, door de zon te laten drogen, te versnipperen (shredden) en samen te persen tot grote bouwplaten.

UPDATE (02-09-10) - Dankzij de TV-serie "In het kielzog van Darwin" weten we dat drijfplastic niet door Scoop Sloops kan worden opgelost. De deeltjes zijn te klein en toch te verspreid om ze uit de zee te scheppen zonder het mariene leven al te zeer te verstoren. Idee exit dus. Lees hier het dossier en bekijk de uitzending.
UPDATE (16-11-09) ook als Ei Van Columbus 2009/2010

Conceptontwikkeling
Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst. Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept. Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept, hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat nog steeds doet.

De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van verschillende producenten. Alleen het verhaal, het  marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één muisklik naar de concurrent.