|
|
Rotterdam zegt je wat! Zeg wat terug ReConcept
werkte van november 1999 tot eind maart 2002 voor de gemeente Rotterdam bij
de stimuleringsafdeling "ICT Bedrijvigheid". In die tijd co-investeerde
de gemeente in outdoor digitale schermen zoals de KPN-wand van Toren op
Zuid en de schermen aan weerszijden van de Koopgoot. ReConcepts
digiscreenbeleid bracht deze destijds nieuwe media onder in een
overkoepelende mediamix om
gemeentelijke voorlichtingscampagnes ook hierop te laten draaien.
Gezien de investeringen konden ze/we beroep doen op zendtijd. Dit project leidde tot de e-cultuurnotitie 2002 (pdf, nwe pag); hetgeen door de toenmalige veranderde politieke situatie niet is opgepakt. Het
digiscreenbeleid draait wel (nwe pag).
Actueel 2011: boefjes op "mijn" billboards (nwe pag)
|
Conceptontwikkeling Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst.
Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept.
Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept,
hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat
nog steeds doet.
De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne
Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag
er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van
verschillende producenten. Alleen het verhaal, het
marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal
vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één
muisklik naar de concurrent.
|
|
|