Rotterdam zegt je wat!
Zeg wat terug
ReConcept werkte van november 1999 tot eind maart 2002 voor de gemeente Rotterdam bij de stimuleringsafdeling "ICT Bedrijvigheid". In die tijd co-investeerde de gemeente in outdoor digitale schermen zoals de KPN-wand van Toren op Zuid en de schermen aan weerszijden van de Koopgoot.

ReConcepts digiscreenbeleid bracht deze destijds nieuwe media onder in een overkoepelende mediamix om gemeentelijke voorlichtingscampagnes ook hierop te laten draaien. Gezien de investeringen konden ze/we beroep doen op zendtijd. Dit project leidde tot de e-cultuurnotitie 2002 (pdf, nwe pag); hetgeen door de toenmalige veranderde politieke situatie niet is opgepakt. Het digiscreenbeleid draait wel (nwe pag).

Actueel 2011: boefjes op "mijn" billboards (nwe pag)

Conceptontwikkeling
Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideen uit met oog op die toekomst. Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept. Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling la ReConcept, hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat nog steeds doet.

De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van verschillende producenten. Alleen het verhaal, het  marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal vertellen n waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met n muisklik naar de concurrent.