|
|
IriGaza, medio
1994 - Een jaar daarvoor schudde Arafat de hand van Rabin,
met grote verzoener Clinton in het midden. Wie herinnert zich deze
hoopvolle beelden niet? ReConcept bemoeide zich ermee met IriGaza -
Het stimuleren van de economische activiteit in de Gazastrook met een multidisciplinaire aanpak:
• Een coalitie van Westese bedrijven baggert een haven voor Gaza Stad en ontzilt zeewater; •
Met een deel van dit zoetwater bevloei je citrusplantages die de
Palestijnen samen met de Israeliers (vanwege hun Jaffa-kennis)
exploiteren; • Deze 'vruchten van samenwerking' worden door
leidende Westerse supermarktketens - eveneens deel van de coalitie - de
winkel ingebracht; • Kiest de Westerse consument expliciet
voor deze producten, dan kiezen ze voor méér dan een citroen. En dat
weten ze ook... Dit concept beleefde in 2006 een soort revival, waarna het onderdeel werd van een groter NewDay.nl.nl-project
|
Conceptontwikkeling Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst.
Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept.
Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept,
hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat
nog steeds doet.
De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne
Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag
er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van
verschillende producenten. Alleen het verhaal, het
marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal
vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één
muisklik naar de concurrent.
|
|
|