IriGaza, medio 1994 - Een jaar daarvoor schudde Arafat de hand van Rabin, met grote verzoener Clinton in het midden. Wie herinnert zich deze hoopvolle beelden niet? ReConcept bemoeide zich ermee met IriGaza -

Het stimuleren van de economische activiteit in de Gazastrook met een multidisciplinaire aanpak:

• Een coalitie van Westese bedrijven baggert een haven voor Gaza Stad en ontzilt zeewater;
• Met een deel van dit zoetwater bevloei je citrusplantages die de Palestijnen samen met de Israeliers (vanwege hun Jaffa-kennis) exploiteren;
• Deze 'vruchten van samenwerking' worden door leidende Westerse supermarktketens - eveneens deel van de coalitie - de winkel ingebracht;
•  Kiest de Westerse consument expliciet voor deze producten, dan kiezen ze voor méér dan een citroen. En dat weten ze ook...
Dit concept beleefde in 2006 een soort revival, waarna het onderdeel werd van een groter NewDay.nl.nl-project
Conceptontwikkeling
Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst. Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept. Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept, hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat nog steeds doet.

De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van verschillende producenten. Alleen het verhaal, het  marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één muisklik naar de concurrent.