CommunityBusiness.nl

Najaar 2011 - Bedrijven zoeken elkaar op; op LinkedIn en tijdens beurzen & borrels. Ze hebben wat aan elkaar of verwachten dat in de toekomst. Deze zakelijke "communities" zouden ook wat voor de samenleving kunnen betekenen áls ze dat al niet doen. Bijvoorbeeld met: geld, materiële sponsoring, hun deskundigheid en/of netwerk.

CommunityBusiness.nl wil bruggen slaan tussen deze zakelijke netwerken en maatschappelijke doelen die wel wat extra steun kunnen gebruiken. Wat voor steun?
  • Geld;
  • Materialen;
  • Professionele menskracht en/of
  • Communicatief vermogen & netwerken
Meer...

Conceptontwikkeling
Verwondering is niet te koop, wel te financieren
ReConcept schrijft teksten en werkt ideeën uit met oog op die toekomst. Dit gebeurt in opdracht en zo nu en dan lanceer ik een eigen concept. Om een beeld te krijgen van conceptontwikkeling à la ReConcept, hiernaast een greep uit eigen werk dat soms hoge ogen gooide of dat nog steeds doet.

De rode draad bij vrjiwel alle concepten sinds 1996 is de Postmoderne Markteconomie. Centraal daarin staat de constatering dat vandaag de dag er vrijwel geen onderscheid meer is tussen gelijksoortige producten van verschillende producenten. Alleen het verhaal, het  marketingverhaal, is anders. Laten de bedrijven dan een 'goed' verhaal vertellen én waarmaken. Andersss... kunnen we tegenwoordig met één muisklik naar de concurrent.